Covadis helpt Bolletje om de concurrentie voor te blijven

Nieuw platform inspireert Nederlandse consument en versterkt marketingpositie bedrijf

Het familiebedrijf Bolletje kent een lange geschiedenis, die in 1867 begon met de opening van een bakkerij door Gerardus Johannes ter Beek in Almelo.

Door de jaren - zeg maar gerust 'eeuwen' - heen heeft Bolletje zich ontwikkeld tot dé expert in beschuit én specialist in broodvervangers en banketproducten. Tegenwoordig is de ontbijttafel voor veel Nederlanders niet compleet zonder iets van Bolletje.

Covadis helpt Bolletje om marktleider te kunnen blijven. De ontwikkelteams van Covadis houden zich onder meer bezig met applicatieontwikkeling en software op maat, zodat Bolletje tijd en middelen kan besparen, en de concurrentie een stap voorblijft.

De vraag:

Kan Covadis een website of platform voor Bolletje creëren dat bijdraagt aan de ontbijtbeleving van Nederlandse consumenten?

Bolletje wilde, in samenwerking met verschillende supermarktketens, een compleet nieuwe (mobiele) website creëren waarmee ze consumenten kan inspireren om op een leuke manier te ontbijten.

Bezoekers moeten op deze website kunnen filteren en zoeken op verschillende soorten ontbijten. Per ontbijt kunnen kenmerken als de bereidingstijd en het aantal calorieën en koolhydraten bekeken worden. Consumenten kunnen favoriete ontbijtjes gemakkelijk opslaan en de daarvoor benodigde ingrediënten moeten direct online kunnen worden besteld bij een supermarkt naar keuze.

Het inspiratieplatform moet bovendien een verzamelpunt worden voor blogs over voeding. Alle content, van ontbijtideeën met kenmerken, tot de blogs, moeten door de klant beheerd kunnen worden.

Je kunt allerlei vraagstukken neerleggen bij de mensen van Covadis. Er wordt creatief en resultaatgericht meegedacht. Dat kan ik enorm waarderen in een leverancier!

Dennis Berg - Bolletje
De oplossing

Een aantrekkelijk inspiratieplatform als extra marketingkanaal

Covadis heeft voor Bolletje de website DeOntbijtmakers.nl ontwikkeld. Hierop kunnen gebruikers verschillende ontbijtjes ontdekken, inclusief bijbehorende filmpjes, afbeeldingen en alle praktische informatie.

De gebruiksvriendelijke onderhoudsomgeving, die ervoor zorgt dat de klant alle content gemakkelijk kan beheren, is ontwikkeld in .NET/C#, met Microsoft SQLServer als onderliggende database. De vormgeving is aangeleverd door een reclamebureau en door Covadis - onder meer met Angular, HTML en CSS - omgezet tot een werkend geheel. De website schaalt automatisch naar een mobiele variant, zonder dat hiervoor extra handelingen hoeven te worden verricht. Dit levert mobiele gebruikers ook een prettige ervaring op.

Deze nieuwe, eenvoudig te beheren website wordt door Bolletje ingezet als extra marketingkanaal. Het systeem is gebruiksvriendelijk en ingericht op een optimale ervaring voor Bolletje en de consument.